onsdag 27. oktober 2010

10macaroner+2macaroner=12macaroner=glad meg :)


Dette innlegget er fra søndag, jeg hadde bare helt glemt å legge det ut :) 

I dag har jeg vært sammen med vertsfamilien min og en god venn av vertsmoren min  og besøkt Vendôme som ligger ca. 2 ½ time nord-øst fra Fontenay. Vi dro dit for at vertsbroren min skulle til faren sin, mens vi samtidig besøkte et helt fantastisk slott: Chambord

Før vi besøkte slottet fikk jeg sett litt av Vendôme og sist men ikke minst spist MACARONER



Dette bilde er nesten bare for å friste Viel, med den marengsen nederst i venstre hjørne 

Chambord var et helt fantastisk slott og med et veldig stort fint utområde rundt som er større en Paris.  

 Noen av tårnene ser ut som ansikter 

Slottet som ble bygget 1500-tallet er veldig kjent for trappene sin, som er inspirert av antikken  
    
Siden alt sto på fransk (noe som er kjempe rart når man er i frankrike) hadde jeg en telefonliknende greie som fortalt meg om de forskjellige tingen på engelsk, samtidig som jeg leste alt det som stod på fransk. Jeg følte meg som skikkelig turist som gikk rundt med den inntil øre hele tiden.

Pluss at jeg fant et speil inne i et slottets mange rom og ble litt fjortis  


I den ene delen av slottet var det også en kunstutstilling med fotografier, og jeg ble helt forelsket i dette bildet  

Utsikten fra taket var helt nydelig, spesielt nå som høsten begynner å komme hit også



Veninnen til vertsmoren min og vertsmoren min 

Etter turen på slottet var det å tide med noen litt større macaroner  


Bisous Rannveig/Veia/Ludvig 




2 kommentarer: