lørdag 18. september 2010

Det var en gang en gutt som møtte en jente på do.........

Vet dette innlegget er lagdt i dag (lørdag, men det er fra torsdag, men da klikket nettet og det gikk ikke ann å laste opp noe)

I dag var det "fast food day" i lunsjen, vi var overlykkelig (siden maten her ned ikke er noe å skryte av), men fant ut 3 timer senere at det kanskje ikke var det best da vi hadde gym.

Vi startet dagen i dag med MPS (en blanding av Maths, SVT (naturfag/biologi) og Physique ). Vi skulle gjøre oppgaver på PCen og exel, det var deilig å endelig være den som lærer bort noe og ikke den være den som lærer. De fransk henger nemlig veldig langt når det gjelder data og slike tekniske ting på skolen. Lært i dag bort hvordan man lager et diagram på exel,  ohh skils!!!    1 1/2 time EPS ( samfunsfag) og så hadde vi kanskje det morsomste faget her nede: Muntlig fransk :) ( et valgfag vi selv har valgt)  I timen i dag stod vi første i en ring og skulle hærme etter grimasene til hverandre, det var litt
morsomt siden nesten ingen klarte min :) Senere i timen fikk vi utdelt lapper der vi skulle bruke ordene som stod på i en fortelling. Vi måtte fine på fortellingen der å da , på FRANSK. Jeg trodde jeg skulle besvime, var så nærvøs siden jeg var den første norske som måtte opp












   




Historien min startet slik: Det var en gang en gutt som møtte en jente på do. Så falt jenta fordi det var en rokkering på gulvet. Gutten gikk bort og ga jenta et kyss på kinnet, jenta ble glad og rødmet. Så falt jenta igjen......  Jeg vet, den gir fryktlig mye mening :)

Men uansett hvor fælt den var, er jeg ganske så stolt over at jeg har fortalt en historie på fransk :) Et steg videre i mitt mål å kunne fransk 

I matte timen hadde vi det super morsom, jeg og Ida Marie satt sammen med Angnes og Léah ( kanskje de to søteste å snilleste i klassen) Vi satt og tulla og lo hele timen, og Léah hadde en yberkul blyantspisser som det endte med at jeg fikk i slutten av timen :) 

Haha, fikk foresten skryt i dag for at vi hele tiden er så glad og smiler, Super koslig å høre :)

Bisous Rannveig   


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar