søndag 26. september 2010

Liten oppsummering


Man kan ikke akkurat si at jeg og teknologi er bestevenner. For litt under en uke siden bestemte mailen min seg for å streike og derfor også bloggen, ikke spør meg hvorfor. 
Denne uka på skolen har vært innmari slitsom, men som Ida Marie sa vi kan ikke klage ( i hvert fall ikke så mye) selv om vi gjør det .
På tirsdag hadde Alexandra bursdag, og vi overasket henne med gaver, krone, kort og sang på senga J ( vi måtte hviske sangen for å ikke vekke romkammeraten hennes da)
 Legge merke til kronen :) Gjett hvem som har lagd den!!!! 




            
På mandag hadde vi historieprøve og vi fikk den tilbake på torsdag. Det gikk ikke så veldig bra (heldigvis teller ikke karakterene vi får nå de første trimestere så mye for oss norske) det var mer skrevet i rødt enn i blått da jeg fikk tilbake prøven. Men til sommere kommer vi norske mest sannsynlig å være blant de beste i klassen, siden vi arbeider så hardt hele tiden, så det er jo noe å se frem til.

Har forresten kjøp syltetøy og knekkebrød til å ha med til frokosten ( siden frokosten på internatet består av bagett)

Denne helgen fikk jeg besøk la Rohcelle (som ligger ca 50 min fra Fontenay). Det er en kjempe fin by, der man har litt flere muligheter enn i Fontenay (skal nok dra inn dit nor den neste Harry Potter filmen kommer, for jeg NEKTER å se den dubbet til fransk). Selv om det var en kjempe fin tur fikk jeg ikke utnyttet den så mye som jeg ville likt, fordi jeg er blitt syk. Det er ganske vanlig å bli forkjølet på denne tiden av året her nede siden temperaturforskjellene om morgenen og kvelden er så stor. Så da vi kom hjem etter turen gikk jeg på rommet å la meg, og våknet ikke ordentlig før 15 timer senere. Så i dag har jeg for det meste ligget i senga, øvd og gjort lekser (har fått i meg litt mat og da)
Jeg har og pakket alle sakene jeg skal ha med meg til internatet i morgen, fikk plass til alt i den lille bagen min, er litt stolt. Jeg kan ikke ha så mye å bære på siden jeg må gå hjem fra skolen neste fredag, fordi vertsbroren min har bursdag :)     


Bonne nuit Veia 


1 kommentar:

  1. Yummi Yummi sier(skriver) jeg bare om den pannekaka:O :P La Rochelle ser så fiin ut!!:)
    Savner deg:(
    Viel:p

    SvarSlett