tirsdag 28. september 2010

Ludvig :(

I dag hadde vi den første franske timen som faktisk var helt grei. Vi fikk beskjed om tegne et hus, ut i fra beskrivelsene i "le colonel chabert" og siden hverken jeg eller hun jeg satt ved siden kunne skryte særlig av tegneegenskapene våre ble tegningen, som ble vist på overhead (så langt har teknologien kommet her nede) ganske komisk, i hvert fall for oss :) 

Hvis du planlegger å dra til Frankrike å du heter Rannveig, bytt navn. Jeg har bare møt en person utenom de andre norske som har klart å uttale navnet mitt.
På fredag i SVT timen hadde vi navneopprop i starten av timen og da læreren kom til mitt navn var det:
-RaaænnvææiiiGGG, er det deg???
-OUI 
-Er du helt sikker, du tuller ikke???
-Ehm non....
Hele klassen begynte å le, jeg og da :) og SVT timen før det sa hun "vennen din" til hun jeg satt ved siden av i steden for RANNVEIG.  
På grunn av alt dette har de andre norske bestemt seg for å kalle meg LUDVIG ( som er like vanskelig som Rannveig å uttale) Se beskrivelsen av hvorfor hos Ida Marie, og blider siden nette har bestemt seg for å klikke :(

Det blir nok flere i morgen for da har jeg bedre tid :)

Nå må jeg få dratt opp på internatet for å dusje og lese min elskede "Le Colonel Chabert" (den er helt forferdelig)  







1 kommentar:

  1. Supert at de kaller deg Ludvig da:P Men rettskrivingen Rannveig............ skal ikke si mer...
    Viel:P

    SvarSlett